L'aeroport privat de Castelló, que encara no té avions, contractarà un servei de seguretat privada amb un cost de fins a 5,5 milions d'euros. Aquesta despesa s'uneix als 5,1 milions d'euros que dedicarà a licitar els serveis de trànsit aeri a la torre de control.
Altres contractes inclouen a Indra per participar en el desenvolupament dels sistemes de seguretat de l'aeroport per 614.782 euros. Aquesta companyia tecnològica també entra en el subministrament de radioajudes i equipament de torre per altres 629.312 euros. L'electricitat, licitada en el seu moment per 8,6 milions d'euros, costarà 325.570 euros addicionals, d'acord amb el confidencial. Tot a costa de que l'aeroport aconsegueixi els permisos.
Més estrambótic encara, Aerocas, la societat de l'aeroport, va licitar una escultura de bronze per a la seva col·locació en la rotonda d'entrada de l'aeroport abans de sol·licitar les autoritzacions per rebre vols. El cost va aconseguir 300.000 euros sense IVA, adjudicats a l'artista Juan García Ripollés.
Es va fregar l'espantall quan part de l'obra va ser robada al maig passat del taller de l'escultor. Segons informava llavors l'agència Efe, els lladres es van portar un braç i dos dits de la megaestatua de 25 metres, realitzats en llautó i coure i amb un pes aproximat de dues tones. Aerocas està participada per la Generalitat Valenciana i la Diputació de Castelló.
Per la seva banda, el Grup per a l'Estudi i Conservació dels Espais Naturals va sol·licitar al Ministeri de Foment a mitjan agost que no autoritzés l'engegada de l'aeroport fins que es complissin les mesures correctores que exigeix la Declaració d'Impacte Mediambiental. En considerar que no es compleixen els condicionants relatius a la protecció del sistema hidrològic -contaminació d'aqüífers i tractament de residus-, prevenció de soroll, defensa contra l'erosió i recuperació ambiental, entre uns altres
Més estrambótic encara, Aerocas, la societat de l'aeroport, va licitar una escultura de bronze per a la seva col·locació en la rotonda d'entrada de l'aeroport abans de sol·licitar les autoritzacions per rebre vols. El cost va aconseguir 300.000 euros sense IVA, adjudicats a l'artista Juan García Ripollés.
Es va fregar l'espantall quan part de l'obra va ser robada al maig passat del taller de l'escultor. Segons informava llavors l'agència Efe, els lladres es van portar un braç i dos dits de la megaestatua de 25 metres, realitzats en llautó i coure i amb un pes aproximat de dues tones. Aerocas està participada per la Generalitat Valenciana i la Diputació de Castelló.
Per la seva banda, el Grup per a l'Estudi i Conservació dels Espais Naturals va sol·licitar al Ministeri de Foment a mitjan agost que no autoritzés l'engegada de l'aeroport fins que es complissin les mesures correctores que exigeix la Declaració d'Impacte Mediambiental. En considerar que no es compleixen els condicionants relatius a la protecció del sistema hidrològic -contaminació d'aqüífers i tractament de residus-, prevenció de soroll, defensa contra l'erosió i recuperació ambiental, entre uns altres
Font: Preferente.com